Merih Forum Programlama ve yazılım algoritmalar Genel Yeni Başlayanlar İçin Gideros

ABD Münbiçi bırakır mı ?

ABD, Münbiçin yarısı sizde yarısı bizde kalsın dedi

SON 20 YILDA OSCAR KAZANAN KADINLAR

Son 20 yılda En İyi Kadın Oyuncu kategorisinde Oscar kazanan oyuncuların listesi...

AFRİN HAREKATI

Zeytin Dalı Harekatında teröristlerden temizlenen bölge artıyor

Silkroad XIAN

Silkroad sevdalıları için bir server

  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Yeni Başlayanlar İçin Gideros

 
#1

gideros_features.jpg
Mobil geliştirme hızını keseceğe benzemiyor. Akıllı telefonlar ve tabletler hayatımızın önemli bir parçası olurken, geliştiriciler her gün yeni bir ürünle dikkatimizi çekmek için yarışıyor. Tüketiciler olarak her gün yeni bir uygulama görmek istiyoruz. Bir uygulamamız olsun, hemen olsun, yarın olsun, bütün platformlarda olsun. Tanıdık mı?
Geliştiriciler olarak çeşitli seçeneklerimiz var. Her bir platform için native olarak geliştirme yapabiliriz ya da tek bir kod yazıp, birden fazla ortamda çalışmasını sağlayacak araçlardan birini seçebiliriz. Bu konuda geliştiricilere yardımcı olabilecek birçok çapraz platform geliştirme ortamı var. Hepsinin kullanıldığı özelleşmiş alanlar var. Genelde bir geliştiricinin birden fazla araçta ustalaştığını ve yapacağı projeye göre doğru aracı kullandığını görüyoruz. Bu yazıda Gideros çapraz platform aracının özelliklerinden bahsedeceğiz.
 
Gideros Nedir?
Gideros mobil oyunlar için özelleşmiş çapraz platform desteği veren bir geliştirme ortamıdır. Gideros 2012'de ilk sürümünü çıkardı ve o zamandan beri onlarca yeni sürümle kullanıcılarının karşısında. Dünya çapında 150 ülkede, 60.000'den fazla geliştiriciye ulaştı. Gideros ile yapılan oyunlardan bazıları iOS AppStore'da 1 numaraya oturdu.
Gideros iki boyutlu oyunlar için özel olarak tasarlanmıştır. Geliştirme dili oyun geliştirme camiasında iyi bilinen Lua'dır. Gideros ile oyunu bir kez yazdıktan sonra, iOS için Xcode, Android için Eclipse kullanarak oyununuzu native olarak çalıştırabilirsiniz.
 
Gideros'a nasıl başlarım?
Gideros ile programlamaya başlamak için yapmanız gereken adımlar:
  • Gideros'un web sitesine giderek Gideros araçlarını ücretsiz olarak indirmek.
  • Lua ile programlamaya alışmak
  • Gideros temel mantığını ve object oriented yapısını anlamak
  • Örnekleri incelemek
  • Eğitim belgelerini (tutorial) okumak
  • Takıldığınız noktada Gideros forumundan destek almaktır.
 
Gideros'u kimler kullanabilir?
Gideros'un iki önemli hedefi var: Mobil oyun programlamayı kolaylaştırmak ve hızlandırmak. Gideros ile oyun yazabilmek için ileri derecede programlama bilmek şart değildir. Lua dili epey basit, hızlı öğrenilen bir yapıya sahiptir ancak temel programlama becerileri gereklidir.
 
Hangi durumlarda Gideros'u kullanmalıyım?
Gideros, şu gibi durumlarda kullanmalısınız. Eğer oyun ya da grafik özellikleri ön planda olan bir uygulama yapacaksanız Gideros bu iş için uygundur. İki boyutlu grafik kullanımını yoğun olarak gerektiren her uygulama Gideros ile kolayca yazılabilir. Hareketli, animasyonlu, efektli kullanıcı arabirimleri için uygundur. Öte yandan Gideros'un asıl hedef kitlesi 2 boyutlu oyunlardır. OpenGL, ileri derece grafik algoritmaları bilmeden hızlı bir şekilde oyun yazmaya başlayabilirsiniz. Hızlı prototipleme sayesinde oyununuzu erken bir aşamada test etmeye başlayarak geliştirme sürecini doğru yöne taşıyabilirsiniz.
 
Hızlı prototip üretmek de ne demek?
Oyun yazmaya yeni başladığınızda aklınızdaki oyunu gerçeğe dönüştürdüğünüzde muhteşem olacağınız hayal edersiniz. Eğer planlamayı doğru yapar, oyun tasarımı konusunda doğru aşamalardan geçerseniz ne mutlu ancak çoğu zaman evdeki hesap çarşıya uymaz. Oyunu yazmak için uzun zaman harcadıktan sonra oyunu test ettiğinizde performans sorunları, hatalar ve en kötüsü "oyununuzun yeterince eğlenceli olmadığı" gerçeğiyle yüzleşmeniz gerekir. "Eğlence faktörü" bunlardan en kötüsüdür. Bu durumu önlemek için, oyuna tüm enerjinizi aktarmadan temel fikri test edebileceğiniz prototipler çok işe yarar.
Gideros oyun yazma süresini çok kısalttığı için bu açıdan çok idealdir. Bir ya da iki gün içinde oyununuzun temel fikrini test edebilirsiniz. Gideros'da "cihaz üzerinde test" özelliği özellikle hızlı prototipleme için düşünülmüştür. Gideros ile oyununuzu geliştirirken, "çalıştır" düğmesine bastığınızda geliştirme ortamı ve oyunun oynanacağı cihaza (tablet/akılı telefon vb) WiFi üzerinden bağlantı kurarak oyununuzu doğrudan cihaz üzerinde test etmenize izin verir. Masaüstü bilgisayarınızdaki simülatörü kullanmanıza gerek kalmaz. Böylece performans sorunları, cihazda nasıl göründüğü gibi konular oyun geliştirmenin ilk aşamalarında gözünüze çarpar ve siz de gerekli önlemleri alırsınız.
 
Beni sınırlamaz mı?
Diyelim, sizin bir şeye çok ihtiyacınız var ama o da Gideros'ta henüz desteklenmiyor. Bu durumda devreye plug-in'ler giriyor. Eğer böyle bir durumla karşılaşırsanız Gideros'u istediğiniz gibi genişletebilir, Gideros ile beraber istediğiniz özelliği baş göz edip kullanabilirsiniz. Gideros ile birlikte kullanılan plug-in'ler açık kaynak kodlu olarak mevcuttur. Bunlardan bazıları oyun içi satın alma (Google Billing ve StoreKit), reklam (iAd, Admob ,vb), SQLite'dır.
 
Pahalı olmasın şimdi
Gideros'u ücretsiz olarak indirip, test edip, kullanabilirsiniz. Pek çok üniversite (University of Utah, University of California, Bilkent üniversitesi gibi) mobil oyun derslerinde Gideros'u kullandı. İstediğiniz kadar oyun üretebilirsiniz. Paralı kullanıcılara özel bazı özellikler olsa da bunlar oyun yapmaya engel olacak kısıtlar değil.
 
Daha fazla bilgi nereden bulurum?
Gideros ile oyun programlamaya başlamak için Packt Publishing'den çıkan kitabı edinebilirsiniz. Kendisi de Gideros çalışanı olan Arturs Sosins tarafından kaleme alınan kitap epey faydalı.
Bunun dışında eğer daha genel olarak çapraz platformlarla ilgili bilgi almak ve Lua öğrenmek isterseniz şu kitabı tavsiye ediyoruz.
Daha fazla bilgiye ihtiyaç duyarsanız, Gideros Forum'a girebilirsiniz. Eğer ulaşmak isterseniz, atilim@giderosmobile.com'a yazabilirsiniz.



Ara
Cevapla


[-]
Hızlı Cevap

İnsan Doğrulama:
Aşağıda görünen onay kutusunu işaretleyiniz. Bu işlem otomatik spam kayıtları önlemek için kullanılır.

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Google, Android için Kotlin Yazılım Dilini Destekleyecek! selami 0 1,059 26-05-2017, Saat: 12:07
Son Yorum: selami
  Google AdSense’e 2 Yeni Özellik Geliyor! selami 0 890 26-05-2017, Saat: 11:57
Son Yorum: selami
  Google'dan Yeni Görünmeyen reCAPTCHA comrate 0 886 24-04-2017, Saat: 12:58
Son Yorum: comrate
  Dijital Sanatın Yeni Adı: Adobe Wetbrush dotacı 0 1,232 26-08-2016, Saat: 20:27
Son Yorum: dotacı

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Konuyu Okuyanlar:
1 Ziyaretçi

   
Türkçe Çeviri: MCTR, Forum Yazılımı: MyBB, © 2002-2018 MyBB Group.  



Merih Forum® bilgi paylaşım platformu. 2015-2018 Tüm hakları saklıdır.