Merih Forum MMO /RPG Diğer Half-Life 25. Yıl Dönümü Güncellemesi

  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Half-Life 25. Yıl Dönümü Güncellemesi

 
#1

Half-Life'ı 19 Kasım 1998'de çıkardık. O yıllarda geliştirdiğimiz bu oyunla gurur duyuyoruz ve o zamandan beri bundan keyif alan oyuncu topluluğuna son derece minnettarız. Bu oyun son yıllarda kataloğumuzdaki diğer birçok oyun kadar ilgi görmedi, bu nedenle bu dönüm noktasının, oyuncu deneyimini geliştirmek ve oyunu daha eğlenceli hâle getirecek yeni olanaklar eklemek için harika bir fırsat olduğunu düşündük.

1998'de oynadığınız oyun değişmedi fakat yeni dokunuşlar eklendi, zenginleştirildi ve yeniden canlandırıldı.

Tüm güncellemeleri ayrıntılı olarak açıklayan yeni bir internet sayfası oluşturduk ancak ana oyundaki güncellemelere de aşağıda kısaca yer verdik:

• Aydınlatma düzeltmeleri ve gerçek geniş ekran görüş alanı da dâhil olmak üzere güncellenmiş grafik ayarları
• Kontrolcü ve Steam ağı desteği
• Steam Deck desteği: Resmî olarak onaylandı!

Ayrıca çok sayıda harika yeni (veya iyileştirilmiş) içerik de mevcut!

25. Yıl Dönümü Güncellemesi, Half-Life: Uplink'ten eklenen içeriklerin yanı sıra dört (4!) yeni çok oyunculu haritayı da içeriyor. Ayrıca, gerçek nostalji meraklıları için orijinal ana menü görselleri de dâhil olmak üzere bazı içeriklerle birlikte oyunun alfa sürümünden bazı ilk prototip oyuncu modellerini geri yükledik.

Bu olayı kutlamak için kısa bir film bile yayınladık.

Orijinal geliştirme ekibini tekrar bir araya gelip yıllar önce Half-Life üzerinde çalıştıkları günlerden konuşmaya davet ettik. (Bu oyun üzerinde çalışanlar için 25 yıl, kelimenin tam anlamıyla ömrün yarısı demek.) Secret Tape'teki değerli çalışanlar bu yeniden buluşmayı filme aldı. Dilerseniz bizimle eski günleri yâd edin veya oyuna geri dönüp güncellemeler, yeni haritalar ve çok daha fazlasıyla oyunun keyfini çıkarın (Umuyoruz ki!).

Half-Life ile geçen 25 yıl için herkese teşekkür ediyoruz.

Oyuna yeni başlayanlar için Half-Life bu hafta sonu ücretsiz olarak alınabilir. Hemen kapın, sonsuza kadar saklayın ve tüm seriye ait indirimlere göz atın.

Hata Düzeltmeleri ve Değişiklik Notları

Yeni İçerikler
  • Şimdi Steam Deck'te Onaylandı (ve yerel Linux runtime varsayılan olarak ayarlandı).
  • Orijinal bağımsız Half-Life demosu Half-Life: Uplink, oyuna eklendi ve "Yeni Oyun" menüsünden erişilebilir.
  • Dört adet tamamen yeni Half-Life Deathmatch haritası eklendi: contamination, pool_party, disposal ve rocket_frenzy.
  • Daha önce yalnızca "Half-Life: Further Data" CD'sinde bulunan üç eski Half-Life Deathmatch haritası eklendi: doublecross, Rust_mill, xen_dm.
  • Half-Life Deathmatch'e oyuncu modelleri olarak Ivan the Space Biker, Prototype Barney, Skeleton ve Too Much Coffee Man eklendi.
  • Daha önce yalnızca "Half-Life: Further Data" CD'sinde bulunan onlarca yeni sprey eklendi.
  • Steam'in "Oyuna Katıl" ve "Davet Et" özellikleri aracılığıyla kolaylıkla çok oyunculu modda oynama olanağı sağlayan Steam ağı desteği eklendi.
  • Arkadaşlarınızın Black Mesa'daki yolculuğunuzu takip etmesine olanak tanıyan Steam Arkadaşları Detaylı Durum desteği eklendi.

Nostalji
  • Orijinal Valve başlangıç videosunu geri getirdik. "-novid" başlatma komutuyla atlanabilir.
  • Ana menü, oyunun orijinal 1998 ana menüsünden ilham alan bir tasarımla güncellendi.
  • Varsayılan modeller orijinal ("HD" olmayan) modellerle değiştirildi.

Oynanış Değişiklikleri
  • El bombası atma fizikleri iyileştirildi.
  • Çok oyunculu modda ilk canlanma noktalarının rastgele seçilmesi geliştirildi.
  • Çanta saldırısının kontrolleri geliştirildi: Ana ateşleme artık her zaman yeni bir çanta fırlatacak ve ikincil ateşleme her zaman patlayacak.
  • İtilebilen varlık hareketinin kare hızına bağlı olması düzeltildi.
  • Yüksek kare hızına sahip oyuncuların çok oyunculu modda öldüklerinde bulundukları yerde donup kalmaları düzeltildi.
  • Oyuncunun seviye geçişlerinde yerinde takılıp kaldığı bazı durumlar düzeltildi.
  • Karakterlerin önemli diyalogları "selamlama" diyaloglarıyla böldüğü bazı durumlar düzeltildi.
  • Silah görünümlerindeki sallanma açıları düzeltildi.
  • Surface Tension'ın başlangıcındaki kırmızı varillerin beklenilen şekilde patlamaması düzeltildi.
  • Snark'ların FL_WORLDBRUSH varlıklarına (ör. func_walls) saldırması düzeltildi.
  • Oyuncuların bazen çömelip aşağıya bakarken snark kullanamadığı bir hata düzeltildi.
  • Çok oyunculu bir oyundan sonra tek oyunculu bir oyuna girildiğinde belirli konsol komutlarının ("pausable" ve "sv_maxspeed") yanlış değerlere ayarlanması düzeltildi.
  • Otomatik nişan almaya izin vermeyen çok oyunculu bir oyuna girildiğinde tek oyunculu otomatik nişan alma ayarının değişmesi düzeltildi.
  • Kayıtlı bir oyun yüklendikten sonra el feneri göstergesinin boş görünmesi düzeltildi.
  • CONTENTS_SKY'daki roketlerin her zaman patlamaması düzeltildi.
  • NPC'ler için hatalı kurşun darbesi sesleri düzeltildi.
  • Gauss silahının seviye geçişlerinde şarj edildiğinde yüksek bir statik ses çıkarması düzeltildi.
  • Arayüzlerinde tuş atamalarını görüntüleyen modlardaki bir çökme düzeltildi.
  • Tek oyunculu silahların tükendiklerinde otomatik olarak değişmemesi düzeltildi (el bombaları/snark'lar/sırt çantaları/vb.).
  • Animasyonlu modeller diğer varlıklar tarafından taşındığında oluşan interpolasyon kalıntıları düzeltildi.
  • Bazı arabellek taşması hataları düzeltildi.

Arayüz Değişiklikleri
  • Ana menü arka planı ve butonları yeniden tasarlandı ve artık 3840x1600'e kadar arka plan görüntüsü düzenlerini destekleyerek, esneme olmadan ekran çözünürlüğüne göre ölçeklendiriliyor.
  • Oyun içi gösterge artık daha yüksek çözünürlüklerde oynarken iki veya üç kat daha büyük hareketli objeler kullanıyor.
  • Arayüz pencereleri ve oyun içi yazı tipleri artık yüksek ekran çözünürlüklerinde okunabilirliği artıracak şekilde ölçekleniyor.
  • Oyun içi göstergesindeki HEV kostümü görünümü ekranın soluna kaydırıldı ve artık daha büyük ekran çözünürlüklerinde konum değiştirmiyor.
  • "Doku filtrelemeyi etkinleştir" (Enable texture filtering) ayarı eklendi.
  • Geniş ekranlar ve ekstra geniş ekranlar için anamorfik olmayan görüş alanlarını düzeltmek amacıyla "Geniş Ekran Görüş Alanına İzin Ver" (Allow widescreen Field of View) ayarı eklendi.
  • Okunabilirliği artırmak ve kontrolcü navigasyonunu desteklemek için tüm ayarlar ekranları yeniden düzenlendi.
  • Duraklat menüsü mevcut oyun modunu belirtecek şekilde güncellendi.
  • Varsayılan sunucu adı ve çok oyunculu oyuncu adı artık oyuncunun Steam kullanıcı adına göre belirlenecek.
  • Steam platformu menüsünün tüm özellikleri artık Steam'de olduğu için bu menü kaldırıldı.
  • Yazılım çiziciyi kullanırken uygulama simgesinin hatalı görüntülenmesi düzeltildi.
  • Ayarlar ekranında oyuncu ve sprey görsellerinin renklerinin güncellenmemesi düzeltildi.
  • Artık çok gereksiz olan "Düşük video kalitesi. Daha yavaş video kartlarına yardımcı olur." (Low video quality. Helps with slower video cards.) ayarı kaldırıldı.

Girdi Değişiklikleri
  • Tüm klavye ve kontrolcü navigasyonları için destek geliştirildi.
  • "Düşük Girdi Gecikmesi" (Lower Input Latency) seçeneği eklendi: Girdi ve ekran çıktısı arasındaki süreyi azaltmak için işlemci ve ekran kartını eş zamanlı hâle getirir.
  • Farede/analog çubuk girdisinde takılmalara neden olan sorunlar düzeltildi.
  • (Genel olarak hepsini yeniden yazdık. Eğer özel bir Steam Girdisi kontrolcüsü yapılandırmanız varsa, bunu yeni yayınlanan resmî yapılandırmamızla yeniden oluşturmalısınız).

Çok Oyunculu Modu Dengeleme
  • 357'nin hasarı 40'tan 50'ye yükseltildi.
  • Hivehand'in şarjör değiştirme süresi atış başına 0,5 saniyeden 0,3 saniyeye düşürüldü ve alındığında tabancaya göre daha öncelikli olarak seçilecek.
  • MP5 artık ilk alındığında her zaman dolu cephaneyle başlayacak.
  • Oyuncular artık boş silah düşürmeyecek ve düşen silahlar, ölen oyuncunun sırt çantasındakilerle yeniden doldurulacak.
  • "Hayalet atışları" azaltmak için istemci tarafı tahmini iyileştirildi. Counter-Strike gibi istemcideki isabetler için yalnızca hitbox'ları değil, sınır kutularını (bounding box) da göz önünde bulundurun.
  • Ağ tarafından tahmin edilen levye saldırılarından kaynaklanan hasarın yanlış olması sorunu düzeltildi.

Çizim
  • OpenGL çizici kullanılırken doku filtrelemeyi kapatmak için ayar eklendi.
  • Artık hiçbirimiz CRT'lerde oynamadığımız için varsayılan gamma 2,5'ten 2,2'ye düşürüldü.
  • OpenGL aşırı aydınlık desteği geri yüklendi.
  • 256x256'dan büyük arayüz objeleri ve doku dosyaları için destek eklendi.
  • Arayüz yazı tipleri için özel çizim modlarına destek eklendi: "blur" ve "additive".
  • Varsayılan çözünürlük artık 640x480 pencere yerine masaüstü çözünürlüğüne göre ayarlanacaktır.
  • Ekranda yalnızca 1 çözünürlük olmadığı sürece, yazılım çizici artık uyumsuz çözünürlükleri doğru şekilde filtreleyecektir.
  • Tam ekran yazılım çizicinin 16 bit rengi desteklemeyen sistemlerde çökmesi düzeltildi.
  • Geniş ekran çözünürlükleri kullanılırken yazılım çizicinin genişletilmesine neden olan sorun düzeltildi.
  • Çok oyunculu modda haritalar arasında geçiş yaparken skybox'ların ve gökyüzü renginin hatalı şekilde transfer edilmesi düzeltildi.
  • Video ayarlarını değiştirdikten sonra oyunun çok karanlık görünmesi düzeltildi.
  • MSAA'nın pencereli modda çalışması düzeltildi.
  • Stüdyo modellerinde mipmap çizimi düzeltildi.
  • Çok oyunculu modda Gluon silahı objelerinin görüntülenmesi düzeltildi.
  • Gluon silahının sinuzoidal sesinin yanlış olması sorunu düzeltildi.
  • Yeni artan motor sınırlarını desteklemek için çeşitli iyileştirmeler yapıldı.
  • Steam Deck için OpenGL iyileştirmeleri yapıldı.

Mod Geliştiricileri İçin Motor İyileştirmeleri
  • Dinamik ses kanallarının maksimum sınırı 8'den 32'ye yükseltildi.
  • sentences.txt dosyasındaki maksimum cümle sınırı 1536'dan 2048'e yükseltildi.
  • Maksimum varlık sayısı (MAX_EDICTS) 900'den 1200'e yükseltildi.
  • MAX_PACKET_ENTITIES, 256'dan 1024'e yükseltildi.
  • MAX_GLTEXTURES, 4800'den 10000'e yükseltildi.
  • Yazılım çizici geometri sınırları artırıldı: Maksimum açıklık 3000 → 6000, maksimum yüzey 2000 → 4000 ve maksimum kenar 7200 → 14400.
  • Cycler ve func_button varlıkları artık scripted_sentence varlıklarının hedefi olabilir ve çok oyunculu modda konuşabilir.
  • Mod geliştiricileri tarafından kullanılmak üzere Counter-Strike'dan func_vehicle varlığı için destek eklendi. Tam SDK güncellemesi daha sonra gelecek, ancak seviye tasarımcıları bunu şu an kullanabilir.

Yerel Linux Derlemesi
  • Yazılım çizici için destek eklendi.
  • Yazı tipi çizimi geliştirildi.
  • Birçok stabilite ve davranış düzeltmesi yapıldı.

Diğer
  • Yerelleştirme dosyaları güncellendi.
  • Çeşitli güvenlik düzeltmeleri yapıldı.

Notlar
  • Oyunun önceki sürümü, "Pre-25th Anniversary Build (25. Yıl Dönüm Öncesi Derleme)" açıklamasıyla birlikte herkese açık "steam_legacy" adlı beta dalında arşivlenmiştir. Bir mod veya özellik beklenmedik bir şekilde davranıyorsa, sorun varsayılan derlemede çözülene kadar bu arşivlenmiş derlemeyi kullanmanız gerekebilir.
  • Artık Half-Life'ın bu yıl dönümü versiyonunu son versiyon olarak değerlendireceğiz ve gelecekte de bu versiyona destek sunmaya devam edeceğiz. Bu nedenle Half-Life: Source'un Steam mağazasındaki görünürlüğünü azaltacağız. Half-Life: Source'un varlıklarının hâlâ Source motoru topluluğu tarafından kullanıldığını biliyoruz, dolayısıyla bunlar erişilebilir kalacaktır fakat yeni Half-Life oyuncularını bu sürümü oynamaya teşvik edeceğiz.

[Resim: HLwallpaper05_16x9.jpg]

kaynak



Bul
Alıntı

 
#2

giriş ekranının standart eski hale dönmesi güzel



Bul
Alıntı

 
#3

oyuna yeni görevler yeni stratejiler sistemler gelmesi iyi olur



Bul
Alıntı

 
#4

25 senelik oyun neresine güncelleme getirsinler, seven coop var onda oynayan var hala kalabalık



Bul
Alıntı

 
#5

ogame de 20 senelik oyun ama hala oynanıyor



Bul
Alıntı


Benzer Konular...
Konu: Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Star Echo of Soul Phoenix 2.0 Güncellemesi Yayında! UgurPB 0 4,422 21-12-2017, Saat: 17:25
Son Mesaj: UgurPB

Digg   Delicious   Reddit   Facebook   Twitter   StumbleUpon  


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar):
1 Ziyaretçi

   
Türkçe Çeviri: Emre KRMN, Kodlayanlar MyBB, © 2002-2024 MyBB Group.  



Merih Forum® bilgi paylaşım platformu. 2015-∞ Tüm hakları saklıdır.